KESÄLOMA REISSU ITÄ-SUOMESSA

Olimme vanhempieni ja perhetuttaviemme kanssa kesälomareissulla Itä-Suomessa. Maanantai aamuna lähdimme ajamaan kohti Kuopioita. Matkalla kävimme lounaalla Ysipirtissä. Kuopiossa majoituimme Scandic hotel, Atlakseen.

Levon jälkeen lähdimme satamaan kävelemään. Juomatauon jälkeen lähdimme takaisin hotellille. illalla menimme syömään isä Camilloon. Sen jälkeen menimme hotellille ja loppu ilta meni hyvin. Seuraavana   aamuna lähdimme ajamaan kohti Outokumpua. kävimme kahvilla Kaisan Cafessa. Outokummussa kävimme kaivos museossa siellä, tutustuimme kaivostyön historiaan eri vuosikymmenillä. Sitten ajoimme Lieksaan, söimme lounaan Kolin portissa. Sen jälkeen. meidän oli tarkoitus mennä Kolille mutta siellä oli liikaa porukkaa. Joensuussa majoituimme Greenstar Hotelliin.  Sitten lähdimme kävelemään ja illalla söimme Rossossa. Sen jälkeen palasimme hotellille ja loppuillan katsoimme telkkaria.

Keskiviikko aamuna lähdimme ajamaan kohti Punkaharjua. Siellä kävimme katsomassa Johanna Oraksen, 50-vuotis Juhlanäyttelyä. Kävimme katsomassa myös hotelli Punkaharjua, se oli kiinni.

Sitten lähdimme kohti Hämeenlinnaa. Matkalla kävimme katsomassa Kerimäen puukirkkoa. Hämeenlinnassa kävimme lounaalla satama ravintolassa, sitten majoituimme Summer Hotelliin. Sitten kävimme laivaristeilyllä. Sateisessa säässä söimme Lörtsyt. Illalla söimme Subwayssa.

Torstai aamuna lähdimme kohti Imatraa. majoituimme Holiday Saimaahan. Kävimme prismassa ja syömässä. Sitten tulimme takaisin loma asunnolle ja joimme kahvit. Kävimme ulkona kävelemässä.

Perjantaina kävimme ulkoilemassa ja tutustumassa paikkoihin. Lauantaina poikkesimme Lemillä isän kaverin mökillä Imatralla ja Lappeenrannassa. Imatralla koskinäytökset oli peruttu. Illalla kävimme pitsalla Classic pizzassa ja saunassa. Sunnuntaina ajoimme Puumalan kautta mökille.

Siihen päättyi reissumme.

Julkaistu 21.10.2020

Juha

Minä olen Marttiksen viihdetoimittaja. Olen 30-vuotias. Teen juttuja muun muassa musiikista, elokuva-arvosteluja ja tietovisoja. Olen tehnyt Marttista vuodesta 2012. Minua kiinnostaa musiikki, kirjallisuus ja elokuvat. Harrastuksiini kuulu mm. Me itse ry, jossa puhumme kehitysvammaisten asioista.