Loma Espanjassa

Olin lomamatkalla Espanjassa siskoni, hänen poikaystävänsä ja hänen äitinsä kanssa 19.3.-26.3.2023. Lähdimme noin kuuden aikaan lentokentälle. Kone lähti kahdeksan aikaan ja lento kesti noin 4 tuntia. Kone laskeutui Malagan lentokentälle kello 11.25. Isä oli meitä vastassa lentokentällä. Sitten lähdimme vuokra-autolla kohti Benalmadenaa, jossa majoituimme isän vuokraamaan asuntoon.

Syötyämme lounaan, menimme uima-altaalle äidin ja siskon poikaystävän äidin kanssa. Sitten minä uin molempien äitien kanssa samalla kun muut lekottelivat altaan reunalla. Illalla menimme syömään Planksteak nimiseen ravintolaan.

Seuraavana aamuna lähdimme siskon ja hänen poikaystävänsä kanssa Benalmadenaan. Matkalla kanat ja kukko juoksivat suojatien yli. Menimme gondolihissillä ylös vuorelle. Jouduimme kävelemään loppumatkan.    Sitten näimme lintunäytöksen, jossa pöllöt ja haukat lensivät komeasti. Näimme myös kuinka ne metsästivät. Yksi haukka hyppäsi pääni päälle kun en halunnut ottaa sitä käsivarrelleni. Meillä oli hauskaa. Söimme meksikolaisessa ravintolassa.

Tiistaina kävimme markkinoilla ja siellä oli paljon väkeä. Ostin sieltä pussukan. Sitten menimme Premark- nimiseen kauppaan josta ostin teepaitoja. Myöhemmin kävimme kahvilla ja lähdimme takaisin Benalmadenaan. Keskiviikkona kävimme Rondassa vanhalla härkätaisteluareenalla, jossa saimme muun muassa lukea härkätaistelujen historiasta. Sitten kävimme Rondan vanhassa kaupungissa. Torstaina olimme koko päivän loma-asunnolla.

Perjantaina menimme Gibraltarille, jossa näimme apinoita. Yksi hyppäsi olkapäälleni. Se oli huvittava hetki.      Saimme myös katsella kaukoputkella kauniita maisemia. Lauantaina aamupäivällä kävimme Fuengirolan rantakadulla jäätelöllä. Iltapäivän vietimme loma-asunnolla. Viimeisen illan kunniaksi söimme kolmen ruokalajin illallisen. Sunnuntaina lentokoneemme lähti puoli kahdentoista jälkeen kohti Helsinkiä.