Minun Tampereen reissu 11.11.2022

Kun heräsin aamulla, puin vaatteet päälle ja söin aamupalan. Kun olin syönyt aamupalan, puin ulkovaatteet ja lähdimme ulos. Taksi tuli ja menimme Tikkurilan juna-asemalle ja ostimme limua ja energiajuomaa. Ohjaajat ostivat valmiskahvia. Kun menimme junaan, istuimme omille paikoillemme ja matka kohti Tamperetta alkoi.

Kun pääsimme perille Tampereelle, lähdimme kävelemään kohti Muumimuseota. Kun pääsimme Muumimuseoon, ostimme liput ja kävimme vessassa. Sen jälkeen kävelimme sisään. Museossa oli paljon Muumi-aiheisia teoksia ja kolmiulotteisia kuvaelmia, jotka olivat kohtauksia Muumitarinoista ja kirjoista. Kun painoi napista, niin kuuli Muumitarinoita, esimerkiksi Muumipeikko ja pyrstötähti, Muumit ja taikurin hattu, Muumit ja taikatalvi sekä monta muuta Muumitarinaa. Kun olimme kiertäneet museon ja katsoneet kaikki teokset, menimme museon kauppaan. Siellä myydään Muumituotteita, teetä, pehmoleluja, kirjoja ja muita Muumiaiheisia tuotteita.

Sen jälkeen lähdimme museosta kävelimme Pancho Villa nimiseen ravintolaan. Minä tilasin burriton ja muut tilasivat hampurilaiset. Tilasin myös päärynäsiiderin. Ruokailun jälkeen menimme käymään kaupassa. Ohjaaja osti mustaa makkaraa, muut ostivat isänpäivälahjat. Sen jälkeen menimme kahville. Minä otin kaakaon vaahtokarkeilla ja kermavaahdolla sekä piparminttu-juustokakun palan. Se oli todella hyvää. Sen jälkeen kävimme Tiger-myymälässä ja Normalissa. Ostin hierontalaitteen ja yksisarvistossut.

Kun olimme käyneet ostoksilla, lähdimme kävelemään kohti juna-asemaa kohti. Kävimme kaupassa ostamassa eväät junamatkaa varten. Menimme juna-asemalle odottamaan junaa. Kun juna saapui Tampereen juna-asemalle, menimme omille paikoille istumaan. Kun juna saapui Tikkurilan juna-asemalle, taksi tuli ja lähdimme kohti kotia.

Kun pääsimme kotiin, muut menivät nukkumaan. Minä valvoin vielä jonkin aikaa. Minun poikaystäväni tuli minun luokse viikonlopuksi. Tampereen reissu oli todella kiva ja oli ihana käydä Muumimuseossa, kun olin käynyt siellä viimeksi lapsena suosittelen kaikkia käymään Muumimuseossa ja Tampereella. Se on hieno kaupunki. Siellä on paljon tehtävää ja nähtävää.